La història de Shanshui Records no es pot entendre sense fer el seguiment del seu fundador, un dels músics claus en la (re)conversió de la creació musical al gran país asiàtic: Sun Dawei. Després del seu pas pel conservatori de música de l’Escola d’Art de Shenyang, es pot considerar a Dawei com a un dels precursors de la introducció de la composició electrònica dintre els paràmetres establerts pel rock de tall més clàssic.
Avesat als sons més durs de l’electrònica –abraçant preferentment el hardcore i el breakcore– la seva evolució ha anat dirigida cap a les tonalitats més atmosfèriques i abstractes. Així mateix, Dawei fou nominat l’any 2002 per a ésser guardonat amb el premi “China Musical Medium Award” arran de la seva implicació amb el col·lectiu de música electrònica Modern Sky Records. Aquest reconeixement nacional (i quan fem ús d’aquest concepte en un país com la Xina, hem de percebre canvis de magnitud) li va servir de plataforma per a obrir una nova etapa amb la fundació d’un dels segells més influents i menys conformistes del gegant asiàtic: Shanshui Records.
Festa del 6è Aniversari del segell, 2009
Shanshui Records és un segell ubicat a Beijing, fundat per Sun Dawei al desembre de l’any 2002. Eminentment de caràcter electrònic, Shanshui Records ha destacat per ser la casa de referència de les formes electròniques menys usuals: de l’experimentació pura i dura, a l’IDM més lleugera; del breakcore salvatge a l’electrònica pop de tintada indie. Aquest vindria a ser l’amalgama sonor d’aquest meravellós segell xinès.
Cal destacar diferents fites en la història de Shanshui Records, i que han anat perfilant el seu caràcter: una d’elles, va ser l’edició del seu primer recopilatori V.A. Landscape, una compilació que contenia no solament el bo i millor de la incipient escena experimental xinesa, sinó també artistes de Hong Kong i del Japó. Aquesta aposta segura va fer que al novembre de l’any 2003, Dawei formés part del festival més gran de música electrònica que se celebra a la capital, el “Sounding Beijing”. D’ençà, la relació de Dawei i Shanshui Records amb el món occidental no ha parat: concerts amb Four Tet, World’s End Girlfriend, Piana i d’altres, a més del reconeixement internacional que suposa l’aparició del segell en revistes especialitzades com The Wire o Groove.
Cartell del Neospring Festival de Shanghai
L’any 2005 van editar el segon volum recopilatori V.A. Landscape 2, que ja comptava amb la presència de figures de l’electrònica com Egg, DJ 1000000 o el mateix Alva Noto (capo de Raster Noton, segell del que ja hem parlat a l’Apartament18).
iLoop: Live
Entre els artistes que figuren en la nòmina de Shanshui records hi destaquen COM.A, un jove anglès criat a l’antiga colònia i resident a Tòquio i amistat dels incansables Tigerbeat6, el suec Covox i el japonès USK amb la seva fantasia pop a ritme de 8-bit, el drum’n’bass de Dead J, els imprescindicles ME:MO i el seu so proper a la indietronica més clàssica, el post-rock electrònic de iLoop o el mateix Sun Dawei, sota el nom de Sulumi, la parafernàlia esbojarrada de Panda Twin i la folktrònica introspectiva de Nara, a més de la locura gabber/speedcore/breakcore/chiptune de Bokusatsu Shoujo Koubou.
Cartell de la gira asiàtica de Covox+Aonami
L’any 2008 es va crear un subsegell de Shanshui amb el nom de Kill Club, que va porta de gira monumental a 7 artistes durant tot el mes de maig, essent el primer tour show nacional d’un segell de música electrònica del país.
Amb un catàleg d’edicions curt, poc actiu però molt selecte, Shanshui Records és la referència de la música sense compromisos del gegant asiàtic.
El boxset de 8" CD-R x6: inici de la col·lecció
DISCOGRAFIA RECOMANADA PER L'APARTAMENT18
SHS-002 - V.A. - landscape
SHS-004 - Sulumi - visit
SHS-005 - V.A. - landscape 2
SHS-006 - Covox - Delete the elite
SHS-008 - ME:MO - Acoustic View
KC-002 - USK - Dot Matrix Melodiator
+INFO:
http://www.shanshui-records.com/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada