KEEPING THE PEEL SPIRIT

8.07.2010

YOUR RECORDS & YOU#2: ANDREW MORRISON (Dandelion Radio)




"Your Records & You" és una secció on pregunto, a gent que directament o indirecta és una influència per a l'Apartament18, sobre la seva relació amb els discos i amb el món de les botigues de música, les seves últimes obsessions en quant a noves (o velles) bandes i quina és la seva opinió sobre cap a on va la música i les seves noves formes de consum.

En aquesta segona entrega el protagonista és Andrew Morrison, Dj de la prestigiosa Dandelion Radio, una ràdio que va nèixer del llegat deixat per John Peel i que té com a premisses principals l'originalitat, el compromís i la independència, tres factors que també formen part del leit motiv de l'Apartament18.

Andrew Morrison fou un dels fundadors de Dandelion Radio l'any 2006 i des d'aquell moment no ha fallat mai a les seves cites mensuals (fins i tot dobles, com la d'aquest mes d'agost) dirigint un programa. També ha participat en la Portsmouth Radio Hospital, Bestival FM i Express FM i com a veu de talls radiofònics per a la BBC 1 (incloent el programa de John Peel).

Aquí va el segon "Your Records & You" de l'Apartament18, en aquest cas, amb Andrew Morrison (Dandelion Radio Dj):

----------------------------------------------------

(A18) Quin artista és la teva última obsessió?


(AM) Samuraj Cities (www.myspace.com/samurajcities) és la meva banda preferida avui per avui. Són de Suècia i mesclen bateries electròniques i reals, sintetitzadors que sonen a diables i guitarres. Tenen un estil que recorda el primer Beck i a New Order. El millor d'ells és que les seves cançons sempre estan al límit, sembla que si haguessin de perdre les costures, però no ho fan. Això els hi dóna un punt caòtic però cool, fet que s'ha perdut en la música sobreproduïda actual. Els vaig gravar en directe al Koko de Camden, a Londres, per al meu show de Dandelion Radio, però no els vaig conèixer en persona ja que van arribar uns minuts abans de pujar a l'escenari, perquè el ferry que els portava de Suècia es va endarrerir perquè van trobar una mina marina de la segona Guerra Mundial a les costes de Dover! Per sort, el seu equip va arribar abans que ells i ja els hi havien fet la prova de so, així que només els hi va caler pujar a l'escenari per tocar. Va ser un gran set, espero poder- los veure en directe aviat.


(A18) Quin és l'últim cd/vinyl que has comprat?


(AM) M'envien molts de CDs i demos de bandes i segells, però el més recent CD pel qual he pagat ha estat el segon disc de Crystal Castles (www.myspace.com/crystalcastles). Sóc un gran fan del seu trance-meets-punk- meets-techno, i m'encanten les capes de so dels sintetitzadors mesclades amb els crits d'Alice. La meva cançó preferida del disc és "Baptism".


L'últim vinil que he comprat fou "Duuug", un 7" de His Electro Blue Voice -són una banda italiana que graven allò que jo considero "veritable" música punk. Estic enganxat a la cara B, "Fury Eyes". Tenen l'energia dels Sex Pistols i la intensitat de Joy Division, tot barrejat amb una estètica punk moderna. Pots fer un tast dels seus propers llançaments a www.myspace.com/hiselectrobluevoice, tot són edicions limitades de singles de vinil que els fa molt difícils de seguir-los la pista. Però està molt bé fer-ho així, ja que penso que el millor d'ells encara està per venir - tot i que ara ja són fantàstics!


(A18) Recomanans alguna botiga de discs de visita obligatòria.


(AM) Brighton és una part encantadora de la costa sud del Regne Unit per a visitar, especialment en un cap de setmana assolellat. En una àrea anomenada The Lanes, pots trobar Rounder Records (www.rounderbrighton.co.uk), una botiga de discos d'estil més tradicional. La seva gent saben el que es porten entremans i són amigables, cada item té una petitat ressenya, una descricpció escrita a mà, per això és un gran lloc per anar remenant i descobrir coses noves amb base en les seves recomanacions. És una destinació essencial sempre que visito la ciutat.


(A18) Explican's el cop que haas comprat la quantitat més ingent de discos.


(AM) Amb el meu primer reproductor de CD, vaig decidir que necessitava actualitzar tots els meus discos de New Order que tenia en cassette als voltants de l'any 1989. Ja tenia el "Technique" en CD, així que vaig decidir comprar els seus primers quatre discos i l'excel·lent "Substance", recopilatori dels seus primers dotze singles de 12" (encara és el meu album preferit de tots els temps) tots en CD el mateix dia. Seria pels voltants del meu 15è aniversari, impensable fer-li front en els meus dies d'escolar!


Una cosa similar vaig fer fa uns anys, quan vaig veure un documental de Morrisey a la televisió: pensava que ja era prou vergonyós no tenir res dels The Smiths, així que vaig comprar sis dels seus Cd's el mateix dia. Em penso que HMV els tenia en oferta, així que segurament els cds de New Order són probablement amb els quals he gastat més diners en música en un sol dia.


(A18) Quina ha estat la teva pitjor/millor experiència comprant discos?


(AM) Honestament, no puc pensar en cap mala experiència comprant discos, però trobo a faltar l'obscur i sòrdid Virgin Megastore que estava a Charlotte Street a Portsmouth, als 80. Era una tenda grandíssima tot en una planta. La botiga formava part del Tricorn Center, una feíssima monstruositat construida als anys 60 i que fou un dels edificis més odiats del Regne Unit. El centre ja l'han enderrocat (realment era una àrea horrible de la ciutat), però encara recordo remenar els racks i racks de vinil, les camisetes de grups i els posters que normalment venien. Era un lloc guai per a sortir i anar gastant en música en els meus anys d'adolescent.


(A18) Quin serà el nou pas endavant de la música?


(AM) Penso que tot anirà enfocat a les edicions digitals, la qual cosa té la seva part positiva i negativa. M'encanta la naturalesa instantània de la música digital online, descobrir sons que t'agraden i poder-los descarregar directament; tot i que obviament també enyoro el fet de poseïr de manera física un disc i disfrutar del seu disseny. Com a persona orgullosa de tenir un plat Technics, em fa molt de goig poder comprovar el resorgiment del vinil i de la seva popularitat. Penso que segells independents com Sonic Cathedral (www.soniccathedral.co.uk) han fet una bona pensada amb una mena d'híbrids d'edicions digitals i físiques. Per exemple, si tu compres l'últim EP de 10" (de color ocre) de Team Ghost, reps un codi que et permet la descàrrega de les versions digitals per a posar-les al teu iPod, així com cançons que no apareixen en vinil. Això és una bona manera de permetre als col·leccionistes entusiastes com jo la possibilitat de comprar una cosa que puc tocar, llegir i desar al meu reproductor, aixi com tenir els mp3 que els puc escoltar mentre vaig amunt i avall.


(A18) Recomanans quines són les bandes a les que hem d'estar atents i per què.


(AM) Ghost Society (www.myspace.com/ghostsocietyofficialsite) és el meu gran descobriment del que va de 2010. El debut d'aquesta banda de Copenhaguen es titula ‘The Back Of His Hands, Then His Palms’ pren el millor del shoegazing, de Joy Division i de l'era "Disintegration" de The Cure, tot ensamblat amb unes melodies captivadores i una gran perícia musical per a crear el meu actual disc preferit del 2010. Pots escoltar una sessió espectacular d'ells al meu show del mes d'agost. La seva versió del "Under The Sun" és impressionant, una clara candidata per a un lloc destacat en el Festive Fifty de 2010.

Els anglesos Atomizer (www.myspace.com/atomizermusic) ja fa un temps que van rondant per aquí, i sempre millors i millors. El seu material primerenc fou produït per Jimmy Cauty de The KLF, i el seu single ‘Hooked On Radiation’ el van remixar Pet Shop Boys. Estic content d'haver-los tingut al programa dos cops. Un dels seus millors moments és el seu extended mix de "Black Hand" que van grabar per al meu show el passat mes d'octubre. És una peça brillant de música experimental que va quedar en el lloc 28 del Festive Fifty de 2009, votat pels oients de Dandelion Radio. Si no vas poder escoltar la cançó, ja compraràs el primer recopilatori en CD de Dandelion Radio, que apareixerà a finals de 2010, hi estarà inclosa.

Si t'agrada el trance, prova amb Cygnus X-1 (www.myspace.com/cygnusx1mc), que va contrinbuir amb la que és la millor sessió que ha aparegut en el meu programa, a l'abril. Adoro la cançó "Logical Steps", però tinc la sensació de que s'acaba de forma massa prematura. A petició meva, va extendre la intro i el final de la cançó, creant una veritable tormenta de 9 minuts, donant-li a la cançó més espai per respirar. També la podràs sentir en el meu programa del mes d'agost, i és possiblement, la meva cançó de l'any; una altra vegada, esperaré a veure que se'n fa d'ella al Festive Fifty.

(A18) Com organitzes la teva col·lecció de discos?

(AM) Alfabèticament per artista; els albums separats dels singles; o cronològicament per la seva data d'adquisicó. Com podeu veure a la foto del meu estudi, tinc una paret plena de CD i una modesta quantitat de vinils. Si no els ordenés alfabèticament, seria incapaç de trobar res! Sempre prenc notes de les cançons que programo en un full de càlcul, ja que els timings em van molt bé per a planificar-me el programa. Els meus primers discos i CD estaven llistats a mà en una carpeta que no he afegit mai al full de càlcul des de fa molts anys. En algun moment em prendré una setmana sencera de feina duríssmia d'entrada de dades!

----------------------------------------------------

Com heu pogut comprovar, aquest Dj que també és productor, arreglista i remesclador, ha deixat molta informació sobre bandes i segells, botigues de música de Brighton i possibles cançons candidates per al Festive Fifty de 2010.

Gràcies a Andy per la seva col·laboració, per donar-nos l'exclusiva del CD recopilatori que Dandelion Radio editarà a finals de 2010. L'Apartament18 segueix religiosament el seu programa, un amalgama de sons influents entre el passat i el futur. Aquell futur que no apareix a les revistes. Aquell futur que es cou a l'underground.

Una mostra de la col·lecció de discos d'Andrew Morrison

4 comentaris:

  1. Molt bon treball, Mr.Habitant!!!

    ResponElimina
  2. l'Habitant1811/8/10 8:05

    I uns quants a la recàmera! Thanks a lot!

    ResponElimina
  3. Ole, de categoria lo blog.Te felicito perque es la meua porta de entrada (una altra vegada,i ja en van unes quantes)a la lliga de les estrelles,continua aixi i que sapigues que en lo que es pugue aqui sempre tindras un amic per a tot.

    ResponElimina