KEEPING THE PEEL SPIRIT

9.29.2010

YOUR RECORDS & YOU#3: LIZ BERG (WFMU/Free Music Archive)




Un altre mes i un altre cop la secció "Your Records & You" arriba a l'Apartament18. Aquesta és una secció on pregunto a gent que directament o indirecta és una influència per a l'Apartament18, que ens parli de la seva relació amb el món dels discos i de les tendes de música, de les seves experiències comprant discos i singles arreu del món i, en definitiva, conèixer la seva opinió sobre quina és la direcció que està prenent la música en l'actualitat.

Aquest cop li toca al torn a una de les persones que ha entrat a formar part de la família de l'Apartament18 a través del seu atreviment i manca de prejudicis a l'hora de programar música eclèctica, però sempre excel·lent, a través d'una de les nostres emissores preferides: WFMU. Ella és Liz Berg, persona que comanda amb mà de ferro els dilluns la tarda durant 3 hores amb el millor rock experimental, electrònica weird, psych-folk, pop de guitarres sublevades i post-metal progressiu. Com podeu veure, no hi ha prou espai per definir la seva amplitud de mires, amb la qual ens sentim plenament identificats i compartim. A més, Liz Berg és la Assistant General Manager (per entendre'ns, la segona de a bordo) de WFMU.

Ha estat un plaer compartir conversa electrònica amb Liz i ja hem quedat per saludar-nos al proper Primavera Sound al seu stand, ja que m'ha confirmat que l'any vinent també estaran presents per retransmetre en directe el festival.

Aquí us deixo les seves respostes al nostre qüestionari, que passa a englossar la llista de persones de la secció 'Your Records & You' de l'Apartament18. Gràcies per tot, Liz.


(A18) Quin artista és la teva última obsessió?


(LB) Per a mí les obsessións musicals poden ser efímeres o de llarga durada. En aquest moment, estic gaudint de sorolloses bandes de noies: Mil Mascaras (que he descobert pel Free Music Archive), i Neon Blud (WFMU ha afegit recentment els seu nou 7'' a la seva discoteca). Aquest any passat he estat obsessionada amb Giorgio Moroder.


(A18) Quin és l'últim cd/vinil que has comprat?


(LB) Actualment, les últimes coses que he comprat han estat regals per al meu pare: un cd de Dengue Fever i un cd de Four Tet. No tots els meus parents són oberts de ment i accepten música nova, però el meu pare s'aventura i té un bon apetit per a nous descobriments. És un repte molt divertit per a mi predir quins seran els nous artistes que ell gaudirà, perquè el seu gust és exactament l'oposat al meu. Si t'ho estaves preguntant, li va agradar el de Four Tet!


(A18) Recomana algunes botigues de discos d'arreu que s'hagin de visitar?


(LB) No penso que cap d'aquests llocs siguin un secret, però…


Nova York: Academy Records a Brooklyn, Other Music a Manhattan, i per suposat, la fira del disc anual de WFMU (Oct 22-24, aquest any).


Nova Jersei: Princeton Records Exchange, a Princeton.


California: Amoeba i Rasputin a Berkeley i San Francisco.


Lima, Perú: Galerias Brasil (me l'ha recomanat el meu amic peruà Jorge).


Bangkok, Tailàndia: Pantip Plaza.


Siem Reap, Cambodja: en lloc d'emplenar el teu iPod amb música america a Rogue, intenta aconseguir jams Camboianes a les botigues de Sivatha Road o als carrers numerats de Sivatha.


(A18) Explica'ns el cop que has comprat la quantitat més ingent de discos.


(LB) M'he d'imposar a mi mateixa limits de temps quan visito Amoeba, i comptar amb un pressupost tancat per a la fira del disc de WFMU!


(A18) Quina ha estat la teva millor/pitjor experiència comprant discos?


(LB) Vaig estar viatjant per Àsia farà uns 5 anys i vaig tenir dos grates experiències comprant música. Quan estava a Hong Kong, no se com vaig trobar una petita botiga indie a la base d'un gran edifici entre els carrers de Causeway Bay o Wan Chai, si no recordo malament. No estic segura de com es deia el lloc, però la botiga era estreta i sense finestres, i la noia que treballava va ser molt simpàtica. Jo no parlo cantonès i ella no sabia parlar anglès, però no se com, vaig comunicar-li que estava interessat en nova música cantonesa, però que no estava interessada en baladistes cutres o boy bands. Ella em va donar un CD d'una banda anomenada Pixeltoy, i vaig confiar en el seu criteri. La banda sona com una versió cantonesa de Pizzicato Five, molt divertits!


També m'ho vaig passar molt bé comprant música a Siem Reap, on vaig estar buscant música vella camboiana i nou hip-hop del país. Vaig entrar a una tenda i allí hi havia dues noies adolescents treballant. Quan els hi vaig explicar que estava buscant, van exclatar a riure (com si diguessin "Què????" Què collons fot aquesta boja blanca interessant-se per la música camboiana??"). Elles em van recomanar un raper anomenat Khmer Rouge, una mixtape de hip hop, i alguns álbums de Sin Sisamouth i Rose Sereysothea. La risa es va converitr en alguna cosa incontrolable quan vaig demanar que em repetissin "Rose Sereysothea" un cop i un altre, així que ho vaig tenir que escriure tal i com a mi em sonava.


(A18) Quin serà el proper pas endavant en la música?


(LB) Bé, només et puc dir que totes les noves bandes aniran amb els portàtils o continuaran copiant a Animal Collective, però desitjo que això no passi. El que espero és que la música independent continuï creixent i canviant de manera impredecible, a partir de noves i dispars influències, o a través de l'experimentació o la reinterpretació de música més vella.


També espero escoltar moltes més bandes de fora dels Estats Units. Cada setmana, quan miro les noves addicions al Free Music Archive, descobreixo nous artistes excitants de Rússia, Mexico, França, Suïssa, Indonesia, Amèrica del Sud, etc. També m'encanta llegir els posts de Chief Boima al blog de WFMU, qui rebusca entre nova música africana i grups immigrants i de llatinoamèrica.


(A18) Recomana'ns unes quantes bandes que haguem de veure. Per què aquestes?


(LB) Omar Soleyman de Síria ha estat de gira recentment pels Estats Units, i pensant que la seva banda completa no va poder venir, el show que vaig veure al Issue Project Room fou increïble i es va convertir en una gran festa.


Monotonix de Tel Aviv sempre són divertits i perillosos en directe, sempre estan escalant per les parets, encenent la bateria, o llençant basura arreu. Molt punk-rock.


Hauries de probar amb Golden Triangle de Brooklyn, que són un festival, com uns B-52, i compten amb una guitarra acròbata!


Si t'agraden els sons més foscos i gòtics, ves a veure Zola Jesus. Tot i pensar amb la petitesa de la cantant, ella comanda l'ambient, i els tres teclistes que porta llueixen molts anys d'entrenament a les seves esquenes.


(A18) Com organitzes la teva col·lecció de discos?


(LB) Els meus cds estan organitzats alfabèticament pel nom de l'artista…fins que m'ho vaig deixar a la lletra F!!!. La resta està "alfabèticament" (ejem ejem). Els meus discos es poden trobar en situacions molt diferents: aquells que escolto més sovint estan situats més prop del reproductor, i els que no, els deixo apartats.



Gràcies de nou a Liz pel seu temps, per la rapidesa i disposició en contestar el qüestionari i pel seu treball al capdavant de WFMU i el Free Music Archive. Ja sabeu que l'Apartament18 dóna suport a WFMU mitjançant una donació anual, per tal que aquesta emissora no-comercial i lliure de dogmes pugui continuar sent una font d'inspiració, retrobament i descoberta de nova i vella música.



Això és el que més escolta Liz Berg.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada