KEEPING THE PEEL SPIRIT

4.22.2010

YOUR RECORDS & YOU#1: DJ Marcelle van Hoof/Another Nice Mess





Ja tenia moltes ganes d'encetar aquesta nova secció de l'Apartament18. Si aneu seguint el bloc habitualment, ja haureu notat de la meva profunda passió per la música, pels discos i per les botigues de discos. Si no seguiu el bloc habitualment, doncs ja ho sabeu.

He decidit preguntar a persones que considero influents per a l'Apartament18 sobre els seus discos i la relació que mantenen amb tota allò que envolta al consum musical: quins són els últims discos que han comprat, quina és la seva banda objecte d'obsessió personal actualment, o, simplement, que ens recomanin botigues de discos d'arreu que s'hagin de visitar obligatòriament. Tanmateix, les preguntes també s'extenen un pas més enllà, entrant quasi bé en l'apartat metamusical, per exemple,quan intentarem esbrinar quins seran els pròxims passos endavant d'aquesta música, d'aquests estils, que tant ens apassionen.

No es pot començar de millor manera que amb una persona que des del 1977 porta alimentant la seva estanteria de discos amb tots els estils possibles, però sempre amb molt de criteri, dedicant els últims 20 anys a elaborar i emetre un dels programes de ràdio més influents del panorama underground: Another Nice Mess. Estic parlant de la Dj holandesa Marcelle van Hoof.

Per tal que la conegueu millor, heu de saber que Marcelle destaca per ser considerada l'homòloga femenina de John Peel, del qui era amiga personal i de la família. A l'igual que amb la figura que inspira aquest Apartament18, Marcelle gaudeix d'aquesta amplitud de mires necessària que la deslliga de qualsevol estil i que sempre navega en busca de l'originalitat, el compromís i la música amb actitud, i que trasllada a la perfecció en cadascun dels seus shows, enfront d'audiències selectes de Londres, Viena, Brusel·les, Nova York, Paris o Berlin, entre d'altres.

Així que aquí teniu les respostes que Marcelle ens ha fet arribar a l'Apartament18.

A18) Quin és l'artista que més t'obsessiona, actualment?

Marcelle) No tinc mai una "única" obsessió, m'agrada escoltar com més tipus de música diferent sigui possible, tanmateix alguns artistes que m'agraden actualment són The Bug, Warrior Queen, Ras G And The Afrikan Space Program, Vernon & Burns, High Places, Christy & Emily.

I també un segell de reedicions de Portland (EUA) anomenat Mississipi Records, dels qui compro cadascuna de les referències que editen, ja que sempre em sorprenen amb música molt original i amb discos extranys, des de la música feta amb theremin de Clara Rockmore o música religiosa africana fins al "one-man steel band" Bongo Joe o el punk gospel del reverend Louis Overstreet.

Estic enamorada del dubstep del nou 12" de Sabat Machines, penso que són francesos, anomenat Sylvia.

A18) Quin és l'últim cd/vinil que t'has comprat?

M) El nou LP de Vernon & Burns anomenat 'The Light At The End Of The Dial' editat per segell Gagarin, és una electrònica original i extranya. I l'excel·lent compilacio Africana (en doble vinil) anomanada 'Last Stop...Soweto'.

A18) Recomanans alguna botiga de discos d'arreu que de visita obligatòria?

M) A Amsterdam, Distortion, tenen una gran selecció però la botiga és un caos total, alguns cops fins i tot és difícil trobar discos!!! Hafenschlamm a Hamburg, amb una gran selecció. A-Musik a Colònia, amb una gran selecció i una empleats molt agradables...molts cops fins i tot em serveixen vi dolça blanc cada cop que vaig a m'endinso en els seus discs!!!

A18) Explica'ns quina ha estat la vegada que has comprat la quantitat més ingent de discos.

M) Quan estic de gira pel món sempre m'agrada visitar les botigues de discos locals, ja sigui a Nova York, Berlin o Paris. I m'encanta anar als mercadillos! Quan vaig estar a NYC al mes de gener, vaig visitar un mercadillo de Brooklyn on venien LP de música africana a 4 dòlars la peça!!! En vaig comprar un munt.

A18) Quina ha estat la teva millor/pitjor experiència comprant discos?

M) Hi ha una botiga de discos a Colonia amb uns empleats molt malcarats!! No els hi agrada que prenguis els discos de les seves estanteries i et tracten de forma desagradable. La botiga es diu Parallel Schallplatten. Quan pregunto a gent de Colònia sobre això ells no es sorprenen, els hi ha passat a molta gent!

A18) Quin serà el pròxim pas endavant en la música?

M) A mi m'agrada que em sorprenguin! He vist els vaivens de molts estils (el punk al 1977, el drum'n'bass als 90, el post punk, el dubstep, el techno, etc...Per a mí el gran objectiu és descobrir nous estils excitants: no m'agrada mantindrem en el passat!!!).

A18) Recomanans algunes bandes que s'hagin de seguir.

M) Zea d'Amsterdam, Christy & Emily de Nova York, Vernon & Burns de UK.

A18) Com organitzes la teva col·lecció de discos?

M) La tinc organitzada per estil, regió, segell, etc...no alfabèticament. Tinc una selecció de reggae dividida entre artistes (Lee Perry, Mad Professor, Culture), segell (On-U Sound, Studio One), estil (dub) etc. La meva col·lecció de música africana està dividia en països (Sudàfrica, Zimbawe, Nigeria, etc.). Tinc molta música underground, de The Fugs i Silver Apples a The Fall i The Slits fins a l'últim 12" de dubstep o soroll experimental, com el americans Black Dice. Tinc sobre uns 15.000 discos (LP's, 12" i singles de 7") i també uns milers de cd's...però sempre prefereixo el vinil!!! M'envien molts de cds per als meus programes de radio que faig a Anglaterra, els Països Baixos i Alemanya.

Els programes a què fa referència són, en primer lloc, el que té mensualment a Dandelion Radio, imprescindible per a l'Apartament18; el que fa més de 20 anys que fa i emet en directe per DFM cada dimarts de 20:00 a 22:00 a través d'internet i el que també condueix cada primer dimecres de mes a FSK d'Hamburg, d'entre les 23:00 i les 01:00.

A més de Dj, Marcelle també té publicat un mix excepcional al segell Klangbad records, gravat en els estudis de Joachim Irmler de Faust i que porta per títol 'Another Nice Mess Meets Her Soulmates At Faust Studio Deejay Laboratory'. Un nou mix verà la llum al llarg d'aquest any, editat també per Klangbad i, com no, en vinil.

Per últim, Marcelle em comenta que encara no ha tingut l'oportunitat de posar música a Barcelona i que li encantaria. Doncs ja sabeu, si voleu que Marcelle us trenqui els esquemes, poseu-vos en contacte amb l'Apartament18.

Marcelle van Hoof/ Another Nice Mess: http://www.anothernicemess.com

Detall de la immensa col·lecció de discos de Marcelle

2 comentaris:

  1. perque no intentar.ho i portarla a la Rapita....


    aixo son de estes experiencies que val la pena intentar.

    ResponElimina
  2. Habitant1823/4/10 8:08

    No hi hauria massa problema, si trobés alguna cosa per Bcn...

    ResponElimina